logoClose menu
Menu
  • Nieuws
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
  • Top
  • Het LeerErf
Close submenu ( Nieuws) Nieuws
  • Home
  • Bodem
  • Bemesting
  • Plantgezondheid
  • Markt
  • Wet & regelgeving
  • Teelt
  • Dierhouderij
Close submenu (Vakblad)Vakblad
  • Jaargangen
  • Verschijningsdata
  • Abonneren
Ekoland.nl logo

  • Menu
  • Nieuws
    • Home
    • Bodem
    • Bemesting
    • Plantgezondheid
    • Markt
    • Wet & regelgeving
    • Teelt
    • Dierhouderij
    • Sterke Erven
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
    • Sterke Erven
  • Top
  • Het LeerErf
  • Sterke Erven
  • Sterke Erven
NieuwsMarktGoed Verhaal Box moet verkoop biologisch vlees stimuleren

Goed Verhaal Box moet verkoop biologisch vlees stimuleren

Allard Bakker (directeur) en Joyce van den Bos (manager business development) van De Groene Weg met de Goed Verhaal Box.
Allard Bakker (directeur) en Joyce van den Bos (manager business development) van De Groene Weg met de Goed Verhaal Box.
De Groene Weg heeft de Goed Verhaal Box gelanceerd. Deze moet consumenten stimuleren om vaker te kiezen voor biologisch vlees.

‘Het maken van duurzame keuzes is voor consumenten niet gemakkelijk’, aldus De Groene Weg bij de presentatie van de Goed Verhaal Box. Uit onderzoek van Wageningen University & Research (WUR, oktober 2023) blijkt dat consumenten in Nederland maar mondjesmaat minder vlees eten, aldus de biologisch vleesleverancier. Zij neemt daarom naar eigen zeggen haar verantwoordelijkheid en lanceerde de Goed Verhaal Box.

Goed uileggen

Joyce van den Bos, manager business development bij De Groene Weg: ‘Wij hebben onszelf als doel gesteld om consumenten goed uit te leggen wat de meerwaarde van een biologisch stukje vlees is. Pas dan trekken we ze over de streep om de keuze voor vlees een duurzamere keuze te laten zijn. Om dat te doen, ontwikkelden we de Goed Verhaal Box. Een box met vier verschillende biologische vleesproducten, waarmee we met vier bijpassende korte verhalen uitleggen wat de essentie van biologisch is. Onze Blije Buitenburgers, Weideworstjes, Darteldijen en Samen Sterk Steaks leggen haarfijn uit dat het om de kracht van de kringloop, meer dierenwelzijn en toename van biodiversiteit gaat.’

Flinke stimulans

‘Uit onderzoek van het Future of Food Institute bleek vorig jaar dat wanneer consumenten het verschil weten tussen biologische producten en niet-biologische producten, hun bereidheid voor biologisch te kiezen – en daar ook meer voor te betalen – toeneemt', aldus De Groene Weg. 'Het ministerie van Landbouw nam dit onderzoeksresultaat op als belangrijk punt in haar Actieplan 2030 door de consumentenvraag naar biologische producten de komende jaren flink te gaan stimuleren.'

De Goed Verhaal Box is vanaf 11 oktober online te koop voor twee (25 euro) of vier personen (50 euro) in de webshop van De Groene Weg. Klik hier voor meer informatie over de box.

Foto van Erik Kruisselbrink
Tekst: Erik Kruisselbrink

Is als freelance vakbladredacteur van vele markten thuis.

Beeld: De Groene Weg

Deel dit artikel
Twitter
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
E-mail
Praat mee
Ekoland is ook actief op verschillende social media. Volg ons, blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws en praat mee.
Facebook Twitter LinkedIn
Nieuwsbrief
Ontvang twee keer per week gratis het belangrijkste nieuws over de biologische land-en tuinbouw in je mailbox. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Ekoland.nl en bevestig je aanmelding via de toegestuurde mail.
Wij wijzen je op het privacy statement van Agrio Uitgeverij B.V.

Bodem
Bemesting
Plantgezondheid
Markt
Wet & regelgeving
Teelt
Dierhouderij
Ekoland.nl © 2025 - Uitgave van Agrio Uitgeverij B.V. - RSS | Privacyverklaring | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Adverteren | Abonneren | Contact redactie | Klantenservice | Cookie instellingen
Top