Ekoland.nl logo

  • Menu
  • Nieuws
    • Home
    • Bodem
    • Bemesting
    • Plantgezondheid
    • Markt
    • Wet & regelgeving
    • Teelt
    • Dierhouderij
    • Sterke Erven
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
    • Sterke Erven
  • Top
  • Het LeerErf
  • Sterke Erven
  • Sterke Erven
NieuwsMarktBiologisch aanbod Albert Heijn gegroeid met 75 producten

Biologisch aanbod Albert Heijn gegroeid met 75 producten

Albert Heijn meldt dat zij in de eerste helft van dit jaar meer dan 75 nieuwe biologische producten heeft toegevoegd aan haar assortiment. De supermarktketen meldt dat online tot 50 procent meer biologisch wordt gekocht dan in de winkel.

Onder de 75 nieuw toegevoegde biologische producten van AH vallen onder andere de ultimate beefburger, gerookte forelfilet en mini mozzarella. Deze producten worden aangeboden als biologisch alternatief, terwijl producten als milde kiemgroenten, pompoen, en rode biet enkel en alleen in de biologische variant beschikbaar zijn in de supermarkt.

Populaire bioproducten

De supermarktketen meldt dat meer dan 800.000 klanten inmiddels een Mijn Albert Heijn Premium-abonnement hebben. Daarmee krijgen ze 10 procent korting op alle biologische producten. ‘Meer dan de helft van deze klanten koopt elke week biologische producten en koopt 25 procent meer biologische producten dan voor hun start met Albert Heijn Premium’, aldus AH.

Biopasta en -groenten

AH meldt dat er onder de biologische producten in de winkel een aantal grote stijgers is in de eerste helft van 2023 in vergelijking met de eerste helft van vorig jaar. Zo nam de verkoop van biopasta toe met 27 procent, witte wijn en rosé met 21 procent, ui en knoflook met 22 procent en aardappelen met 38 procent. De meest populaire biologische eigenmerkproducten bij Albert Heijn zijn bananen, gember en komkommer. De regio’s Flevoland en Limburg kennen de sterkste toename in de verkoop van biologische producten.

Foto van Erik Kruisselbrink
Tekst: Erik Kruisselbrink

Is als freelance vakbladredacteur van vele markten thuis.

Beeld: Albert Heijn

Deel dit artikel
Twitter
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
E-mail
Praat mee
Ekoland is ook actief op verschillende social media. Volg ons, blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws en praat mee.
Facebook Twitter LinkedIn
Nieuwsbrief
Ontvang twee keer per week gratis het belangrijkste nieuws over de biologische land-en tuinbouw in je mailbox. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Ekoland.nl en bevestig je aanmelding via de toegestuurde mail.
Wij wijzen je op het privacy statement van Agrio Uitgeverij B.V.

Bodem
Bemesting
Plantgezondheid
Markt
Wet & regelgeving
Teelt
Dierhouderij
Ekoland.nl © 2025 - Uitgave van Agrio Uitgeverij B.V. - RSS | Privacyverklaring | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Adverteren | Abonneren | Contact redactie | Klantenservice | Cookie instellingen
  • Nieuws
    • Home
    • Bodem
    • Bemesting
    • Plantgezondheid
    • Markt
    • Wet & regelgeving
    • Teelt
    • Dierhouderij
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
  • Top
  • Het LeerErf
Top