Actieweken bij Jumbo zetten biologische producten centraal

Jumbo heeft tot doel om in 2026 minimaal acht procent en in 2027 minimaal tien procent van de verkochte aardappelen, groenten en fruit biologisch van teelt te laten zijn. Om die ambitie kracht bij te zetten, zet Jumbo tijdens de campagneweken in op aantrekkelijke kortingen, meldt het in een persbericht.
Aankomende week (week 24) is er 25 korting op alle biologische aardappelen, groenten en fruit. Deze korting geldt ook voor biologische desem stokbroden wit, spelt, meerzaden of acht granen in week 25.
Jumbo richt zich niet alleen op het bieden van korting, maar vraagt ook extra aandacht voor biologische producten. Dit gebeurt via instore communicatie zoals schapkaartjes en via uitingen in de folder, op jumbo.com en op digitale schermen. 'Zo sluit Jumbo naadloos aan bij de landelijke campagne van het ministerie van LVVN en bij een duurzamere voedselketen', stelt de supermarkt.
Meer vraag creëren
Steeds meer mensen kiezen voor biologisch. Tegelijkertijd is dit niet altijd de eerste keuze omdat het vaak duurder is, of omdat men niet goed weet wat biologische producten anders maakt. Met een ruim assortiment binnen de AGF-afdeling en een aantrekkelijke prijs, wil Jumbo de vraag vergroten.
Online worden biologische producten extra onder de aandacht gebracht. Daarnaast zet de supermarkt ook meer in op fysieke marketing. Daarbij moet gedacht worden aan banners en inspiratielijstjes en het bieden van cross-sells. Een voorbeeld hiervan: Klanten die een pak biologische melk toevoegen aan hun winkelmandje, zien automatisch suggesties voor andere biologische producten, zoals muesli en fruit.
Aansluiting bij overheidscampagne
De campagne van het ministerie heeft als doel om het aandeel biologisch landbouwoppervlak in Nederland te laten groeien naar 15 procent in 2030. Dat betekent een flinke sprong: van 81.000 hectare nu naar zo’n 300.000 hectare in 2030. Jumbo wil hieraan bijdragen door biologische boeren te ondersteunen en een goede beloning te betalen voor verduurzaming van hun producten.