Biosector toont zich deze maand op huismerkenbeurs: 'Dit is hét moment'

Supermarkten en grote winkelketens produceren producten onder de eigen vlag in de meeste gevallen niet zelf, maar via private label-afspraken bij externe fabrieken, leveranciers en tussenhandelaren. De Private Label Manufacturers Association (PLMA) is de internationale brancheorganisatie van deze bedrijven en organiseert een jaarlijks feestje in beursgebouw RAI in Amsterdam.
Krachtig positioneren
De biologische sector toont zich nu daar ook. 'Met de toenemende vraag naar producten zonder onnodige toevoegingen, meer transparantie en kwaliteit is dit hét moment voor biologisch om zich hier krachtig te positioneren', schrijft Bionext. 'Daarom organiseert BuroBio samen met Export Partner, SKAL Biocontrole en Bionext een stand voor het biologisch keurmerk op de PLMA. Hier brengen ze niet alleen het verhaal van het keurmerk tot leven, maar gaan ze ook actief in gesprek met bezoekers en inspireren hen om contact te leggen met alle producenten die mogelijkheden bieden voor biologische private label producten.'
De stand is op 20 en 21 mei te vinden in hal 8, op plek F.27.