Ekoland.nl logo

  • Menu
  • Nieuws
    • Home
    • Bodem
    • Bemesting
    • Plantgezondheid
    • Markt
    • Wet & regelgeving
    • Teelt
    • Dierhouderij
    • Sterke Erven
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
    • Sterke Erven
  • Top
  • Het LeerErf
  • Sterke Erven
  • Sterke Erven
NieuwsMarktEkoplaza wint prijs voor meest duurzame supermarktketen

Ekoplaza wint prijs voor meest duurzame supermarktketen

De ABN-AMRO Sustainable Retailer of the Year award 2024-2025 is vrijdag een prooi geworden voor Ekoplaza. Odin en Lidl eindigden als tweede en derde in deze competitie.

Ekoplaza ziet het winnen van de prijs als een mooie erkenning van de principiële keuzes die het al meer dan veertig jaar maakt voor een voedselketen ‘waarin alles klopt’. ‘Van 100 procent biologisch tot luchtvrachtvrij en geen chemische bestrijdingsmiddelen: we blijven trouw aan onze waarden’, aldus de biologische supermarktketen.

Hele keten

Steven IJzerman, manager kwaliteit bij Ekoplaza, nam de prijs samen met marketingmanager Hans van Mierlo in ontvangst: ‘Deze award voelt als waardering voor ons werk om in elke stap van de keten duurzame en eerlijke keuzes te maken. Van onze leveranciers en boeren, die we langetermijnzekerheid en eerlijke prijzen bieden, tot onze collega’s in de winkel en speciaal voor onze consumenten, voor wie we het makkelijk, leuk en lekker willen maken om voor biologisch te kiezen. Samen maken we duurzame boodschappen toegankelijk én betrouwbaar.’

Uitzonderlijk inzet

De prijs ABN-AMRO Sustainable Retailer of the Year is voor de retailer die zich uitzonderlijk inzet op duurzaamheidsgebied, waarbij er onder andere wordt gelet op duurzaam assortiment, een duurzame keten en of er bewustwording wordt gecreëerd bij de klant. De jury, bestaande uit afgevaardigden van ABN AMRO, Fairtrade Nederland, Zeeman, Bever, Kringloopwarenhuis Het Goed, Buckaroo, Global Sustainable Enterprise System en Q&A Retail, nomineerden op basis van vier criteria drie duurzame retailers in Nederland die het beste hebben gepresteerd.

Videopitch

Op het gala van de ‘ABN AMRO Retailer of the Year’-verkiezingen kregen de deelnemers door middel van een videopitch de kans om het oordeel van de jury te beïnvloeden door hun stem uit te brengen op één van de drie genomineerden. Het juryoordeel bepaalde voor 50 procent de uitslag van de prijs, de overige 50 procent werd door stemmen bepaald.

Foto van Erik Kruisselbrink
Tekst: Erik Kruisselbrink

Is als freelance vakbladredacteur van vele markten thuis.

Beeld: Ekoplaza

Deel dit artikel
Twitter
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
E-mail
Praat mee
Ekoland is ook actief op verschillende social media. Volg ons, blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws en praat mee.
Facebook Twitter LinkedIn
Nieuwsbrief
Ontvang twee keer per week gratis het belangrijkste nieuws over de biologische land-en tuinbouw in je mailbox. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Ekoland.nl en bevestig je aanmelding via de toegestuurde mail.
Wij wijzen je op het privacy statement van Agrio Uitgeverij B.V.

Bodem
Bemesting
Plantgezondheid
Markt
Wet & regelgeving
Teelt
Dierhouderij
Ekoland.nl © 2025 - Uitgave van Agrio Uitgeverij B.V. - RSS | Privacyverklaring | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Adverteren | Abonneren | Contact redactie | Klantenservice | Cookie instellingen
  • Nieuws
    • Home
    • Bodem
    • Bemesting
    • Plantgezondheid
    • Markt
    • Wet & regelgeving
    • Teelt
    • Dierhouderij
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
  • Top
  • Het LeerErf
Top